Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:50173 Library:50312 in /home/terrasdo/terrasdoavia.es/html/includes/classes/db.php on line 6
Terras do Avia - Puntos de Interés
Atrás

Iglesia / Igrexa de Santa Mª de Xuvencos

Mapa

Pertenece a un estilo románico y data del siglo XII.
La parte más antigua se corresponde con la nave principal donde se abren dos portadas. La cubierta carece de abovedamiento y se deja dos aguas.
La decoración se concentra alrededor de la nave principal.
El espacio más relevante coincide con la fachada principal donde se abre una puerta abocinada de decoración austera.
En el  interior destacan los retablos conservados. Lo más importante es el Retablo Mayor, ubicado en el fondo del prebisterio, del siglo XVIII y concepción barroca. Estructúrase en dos cuerpos distribuídos en tres calles que se alzan sobre una predela . La decoración es claramente barroca: hojas de vid, racimos de uvas, figuras angelicales.
En la policromía destaca el uso del pan de oro y tonos a base de azules y verdes y tenues rojos.
Iconográficamente se encuentra presidido por la figura de la Virgen del Carmen y un Calvario.
Al lado de la nave principal se disponen dos retablos colaterales: el del Evangelio y el de la Epístola.
El Retablo del Evangelio se encuentra presidido por la Virgen del Carmen con niños en brazos y se articúla en un  banco, dos cuerpos y una via central, con peanas laterales para sostener santos.
El Retablo de la Epístola está presidido por la imagen de Santa María; en el segundo cuerpo del mismo se dispone un San Juan Bautista vestido con túnica de piel de camello y llevando en la mano el Cordero Místico.
Junto a la escalinata de la iglesia se alza el majestuoso crucero, llamado del obispo, declarado " Monumento Nacional". Representa la figura de un Obispo que se sitúa en el arranque del brazo mayor del crucero mostrandose mitrado y con el báculo de poder en su mano izquierda.


Pertence a un estilo románico e data do século XII. 
A parte máis antiga correspóndese coa Nave principal onde se abren dúas portadas. A cuberta carece de abovedamento e déixase a dúas augas.
A decoración concéntrase arredor da nave principal.
O espazo máis relevante coincide coa fachada principal onde se abre unha porta abocinada de decoración austera.
No interior destacan os retablos conservados. O máis importante é o Retablo Maior, ubicado no fondo do prebisterio, do século XVIII e concepción barroca. Estrutúrase en dous corpos distribuídos en tres rúas que se erguen sobre unha predela . A decoración é claramente barroca: follas de vide, acios de uvas, figuras anxelicais...
Na policromía destaca o uso de pan de ouro e tons a base de azuis e verdes e tenues vermellos.
Iconograficamente atópase presidido pola figura da Virxe do Carme e un Calvario.
Ó lado da nave principal dispóñense dous retablos colaterais: o do Evanxeo e o da Epístola.
O Retablo do Evanxeo atópase presidido pola Virxe do Carme co neno en brazos e articúlase nun banco, dous corpos e unha rúa central, con peanas laterais para soster santos.
O Retablo da Epístola está presidido pola imaxe de Santa María; no segundo corpo do mesmo disponse un San Xoán Bautista vestido con túnica de pel de camelo e levando na man o Cordeiro Místico.
Xunto á escalinata da igrexa érguese o maxestuoso cruceiro, chamado do bispo, declarado " Monumento Nacional". Representa a figura dun Bispo que sitúa no arranque do brazo maior do cruceiro amosándose mitrado e co báculo de poder na súa man esquerda.